In 5 stappen een Google mijn bedrijf pagina instellen

“Zo stel je Google mijn bedrijf optimaal in voor meer traffic en interactie.” 

 

Wat is Google Mijn Bedrijf en wat kan het voor jouw bedrijf betekenen?

Google mijn bedrijf is een gratis tool gemaakt door Google voor bedrijven om zich zichtbaar te maken op Google Maps en Google zoeken. Daarnaast kunnen lokale klanten jouw bedrijf makkelijker vinden. Verder is het een perfecte tool voor bedrijven die hun klanten op specifieke gebieden bedienen.

In de afgelopen jaren is Google Mijn Bedrijf steeds belangrijker geworden. Zo vindt 86% van alle Google Maps gebruikers lokale bedrijven door Google mijn bedrijf. Door het optimaal te installeren van jouw bedrijfspagina kan je ervoor zorgen dat jouw brand awareness omhooggaat, de loyaliteit van je klanten om hoog gaat en kan je ervoor zorgen dat er meer interactie is met jouw potentiële klanten.

Het is daarom erg belangrijk om de Google Mijn bedrijf pagina van jouw bedrijf optimaal in te stellen. Hoe doe je dit?

 

Stap 1: Complete informatie

Door jouw bedrijfsinformatie te optimaliseren zullen de lokale zoekresultaten jouw bedrijf hoger ranken. Zorg daarom dat jouw bedrijfsinformatie zo accuraat, compleet en gedetailleerd mogelijk is. Denk hierbij aan:

Customer Scope google mijn bedrijf
  • Locatie
  • Openingstijden
  • Telefoonnummer
  • Website link
  • Afspraaklink
  • Producten
  • Services
  • Kenmerken
  • Bedrijfsomschrijving
Het is een must om deze informatie correct en volledig te hebben op jouw Google Mijn Bedrijfspagina.
Handboekl Online Marketing 2021

Lees tip

Als je meer wil weten over het verhogen van bezoekers op jouw website, lees dan ons uitgebreide handboek online marketing. Deze is hier gratis te downloaden.. > > klik hier

Stap 2: Wees actief met posts en producten op Google mijn bedrijf

Google beloont bedrijven die erg actief zijn. Door wekelijks nieuwe foto’s toe te voegen, posts te maken en door actief te reageren op reacties zal jouw bedrijf hoger in de ranglijsten komen.

 

Blogposts Google mijn bedrijf

Stap 3: Implementeer lokale zoekwoorden

Net zoals bij het inzetten van de juiste zoekwoorden om hoger te komen op de Google ranglijsten in het algemeen, is dit ook het geval bij Google Mijn Bedrijf. Door de juiste lokale zoekwoorden te gebruiken in jouw posts, services en kenmerken zal jouw bedrijf meer kans hebben om bovenaan te staan in de zoeklijsten bij de juiste lokale doelgroep.

 

Stap 4: Zorg voor goede foto’s op Google mijn bedrijf

Volgends Google zijn hoge kwaliteit foto’s erg belangrijk voor een goede ranking op Google Mijn Bedrijf. Foto’s helpen jouw bedrijf te differentiëren en om de doelgroep een indicatie te geven van jouw bedrijf.

Gemiddeld krijgen bedrijven met goede kwaliteit foto’s 45% meer routebeschrijvingen, 76% meer searches, 24% meer weergaven en 48% meer website visits via Google mijn Bedrijf.

Stap 5: Reageer op reviews en reageer op vragen

Door vragen en reviews te sparen en door hier consistent op te reageren, zal jouw doelgroep zijn dat jouw bedrijf actief is. Dit verhoogt het vertrouwen. Daarnaast zal Google dit ook inzien en jouw bedrijf gus hoger op de lokale ranglijsten zetten.

Quote requests of offerte aanvragen

Wat zijn Quote requests?

Een “quote request” is een extra knop op jouw Google mijn bedrijf profiel. Deze knop kan jou helpen om te verbinden met jouw klanten. Deze knop is in te stellen wanneer je een primaire business categorie kiest. De extra knop wordt aangeboden als toevoeging op jouw profiel.

LET OP: Alleen bepaalde profielen met bepaalde categorieën kunnen quote requests gebruiken.

Hoe voeg ik een quote request toe aan Google mijn bedrijf

Als jouw profiel in aanmerking komt voor een quote request kan je het volgende doen om het in te schakelen:

  1. Ga naar Google en zoek jouw Google mijn Bedrijf pagina. Dit kan je doen door [Bedrijfsnaam] + [Locatie]* te doen.
  2. Klik op “Customers”
  3. Als jouw bedrijf in aanmerking komt, is er een optie met quote request.
  4. Klik op quote requist settings en zet het aan.
Customer scope offerte aanvraag instellen
Phidan
De auteur | Phidan 

De digital marketing wereld veranderd snel. Phidan is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing en Google my Business en past dit met veel plezier toe bij de klanten van Customer Scope.

Gratis handboek: content marketing

Handboek content marketing

Alles wat je moet weten over een contentstrategie en contentplanning.

Onze whitepaper content marketing richt zich op ondernemers, marketing- en salesmanagers. Na het lezen van deze whitepaper weet je wat content marketing is, hoe je een strategie uitwerkt, de contentbehoefte van de doelgroep bepaalt, hoe je het effectief inzet, welke kanalen heb je, de advertentiemogelijkheden en krijg je handige tools aangereikt die je snel verder helpen.