Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Werken aan een optimale zichtbaarheid in search
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Online traffic
  6.  » Zoekmachine optimalisatie

 Zoekmachine optimalisatie – SEO

SEO zorgt ervoor dat je website beter rankt in search’

 

Zoekmachine optimalisatie, ook wel search engine optimization (SEO) genoemd, wordt gebruikt om websites hoger te laten ranken binnen de organische (niet betaalde) zoekresultaten van Google. Dit in tegenstelling tot het genereren van verkeer via Google Ads, kan organisch zoekverkeer niet worden gekocht. Organisch zoekverkeer moet je verdienen als ondernemer en dat bereik je door je website te optimaliseren. Hierdoor wordt de vindbaarheid van je website verhoogd in de verschillende zoekmachines. 

 

Hoe bereik ik als MKB ondernemer die optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie realiseer je niet alleen door de combinatie van onder andere content optimalisatie en linkbuilding maar ook door het optimaliseren van de websitetechniek. Hierdoor wordt de relevantie met belangrijke zoekwoorden vergroot en daarmee stijgt de autoriteit van jouw website. Vervolgens zorgt het Google algoritme er voor dat een hogere kwaliteitsscore toegekend wordt aan jouw website. Deze hogere kwaliteitsscore leidt er toe dat de posities van jouw website op belangrijke zoekthema’s zullen stijgen en dit resulteert weer in meer relevante websitebezoekers. En welke ondernemer wil dat nu niet.

Wat kan ik verwachten als ik start met zoekmachine optimalisatie?

 

Allereerst bepalen we met jou de op maat geschreven optimalisatiestrategie voor jouw website. En we bepalen aan de hand van een zoekwoordenonderzoek de woorden waarop jouw doelgroep zoekt. We werken dit uit in een een gedegen analyse. Met jouw akkoord gaan we vervolgens aan de slag om de website zowel onsite als offsite te optimaliseren.

Onsite houdt in dat wij de website analyseren en optimaliseren op leesbaarheid en technische structuur. De offsite werkzaamheden zullen vooral betrekking hebben op het bekender/zichtbaar maken van je website op het internet door middel van linkbuilding, goede teksten en bloggen.

SEO optimalisatie

Hoe realiseer ik meer bezoekers naar mijn website met SEO?

 

Meer en meer mensen, Corona heeft ons dat pijnlijk duidelijk gemaakt, zoeken online via Google naar producten en diensten die ze willen kopen of afnemen. Als je producten of diensten wilt verkopen op het internet is het belangrijk dat je een hoge positie in de zoekresultaten van Google weet te bemachtigen. Even een aantal feiten op een rijtje:

  • 90% van de online zoekers alleen op de eerste pagina kijken
  • 75% van de online zoekers alleen naar de eerste 5 resultaten kijken
  • 40% van al het organisch verkeer naar het eerste zoekresultaat gaat

 Zoals je hierboven ook al hebt kunnen lezen is het van essentieel belang dat jouw website voor zoekmachines geoptimaliseerd wordt op het gebied van content, techniek en offsite ranking factoren. Dit zorgt voor hogere posities in Google en dús meer verkeer naar je website en meer leads.

Hierbij kan een goede  zoekwoordstrategie, bepalen wat de zoekwoorden zijn  waarop de doelgroep zoekt, niet ontbreken. 

Waarom is deze optimalisatie voor mijn website noodzakelijk?

Jouw website wordt door het algoritme van Google beoordeelt op meer dan 200 factoren. Op basis van deze ranking factoren rangschikt Google je website binnen de zoekresultaten. Of dit nu een  product of dienst betreft dat je via je website wilt verkopen wilt verkopen, je hebt zoekmachine optimalisatie nodig om online optimaal zichtbaar te zijn voor jouw doelgroep. Zowel lokale, landelijke als internationale zoekwoorden dienen geoptimaliseerd te worden.

Om jouw website succesvol te laten zijn in zoekmachine optimalisatie dien je altijd voorop te blijven lopen. Kennis is hierbij van doorslaggevend belang om jouw concurrentie te slim af te kunnen zijn. Als je zoekmachine optimalisatie bedrijft maar niet precies weet wat je doet, is de kans groot dat je juist meer schade aanricht. Allereerst dien je goed op de hoogte zijn van de spelregels van Google. En ten tweede, hoe je deze spelregels dient om zetten in een concreet zoekmachine optimalisatietraject.

alle technieken achter SRO
alle technieken achter SRO

Waarom is deze optimalisatie voor mijn website noodzakelijk?

Jouw website wordt door het algoritme van Google beoordeelt op meer dan 200 factoren. Op basis van deze ranking factoren rangschikt Google je website binnen de zoekresultaten. Of dit nu een  product of dienst betreft dat je via je website wilt verkopen wilt verkopen, je hebt zoekmachine optimalisatie nodig om online optimaal zichtbaar te zijn voor jouw doelgroep. Zowel lokale, landelijke als internationale zoekwoorden dienen geoptimaliseerd te worden.

Om jouw website succesvol te laten zijn in zoekmachine optimalisatie dien je altijd voorop te blijven lopen. Kennis is hierbij van doorslaggevend belang om jouw concurrentie te slim af te kunnen zijn. Als je zoekmachine optimalisatie bedrijft maar niet precies weet wat je doet, is de kans groot dat je juist meer schade aanricht. Allereerst dien je goed op de hoogte zijn van de spelregels van Google. En ten tweede, hoe je deze spelregels dient om zetten in een concreet zoekmachine optimalisatietraject.

Meer weten over SEO optimalisatie? Lees ook:

Hoe onderscheidt je je online als vertaalbureau?
Een seo optimalisatie strategie
Fitness scale up

Gratis: SEO-audit

Benieuwd naar jouw verbeterpunten op het gebied van SEO?

Laat je e-mailadres en website-url achter en je hebt morgenochtend een uitgebreide analyse over:

  • Kritische fouten in pagina’s,
  • Technische aanbevelingen,
  • Blokkades voor Google,
  • Kwaliteit linkbuilding,
  • en 35 andere kritische aspecten,
  • En -dus- veel aanbevelingen waarmee je direct aan de slag kunt.
Fitness marketing maandelijkse managementrapportage

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gratis: SEO-audit

Fitness marketing maandelijkse managementrapportage

Benieuwd naar jouw verbeterpunten op het gebied van SEO?

Laat je e-mailadres en website-url achter en je hebt morgenochtend een uitgebreide analyse over:

  • Kritische fouten in pagina’s,
  • Technische aanbevelingen,
  • Blokkades voor Google,
  • Kwaliteit linkbuilding,
  • en 35 andere kritische aspecten,
  • En -dus- veel aanbevelingen waarmee je direct aan de slag kunt.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe werkt Google Mijn Bedrijf (lokale SEO)?

Iemand die online zoekt is niet geholpen met een zoekresultaat van een dierenarts die 100 kilometer verderop zit. Google beseft zich dat terdege en daarom is lokale SEO een echte specialisatie. CustomerScope zorgt er dus voor dat Google precies weet waar jouw bedrijf gevestigd is en dat dit ook geverifieerd wordt door andere betrouwbare bronnen. Oriënteer jij je met jouw onderneming hoofdzakelijk lokaal dan is lokale SEO een absolute must.

 

Wat is de toegevoegde waarde van conversie-optimalisatie voor mijn website?

Hierboven hebben we je geïnformeerd over SEO optimalisatie. Conversie-optimalisatie gaat een stapje verder. Een hogere ranking en meer bezoekers zijn namelijk slechts middelen om uiteindelijk meer conversies voor jouw onderneming te realiseren. Daarom is het fijn om te weten dat we conversiespecialisten in ons team hebben die kunnen adviseren dat de betreffende call to action misschien beter op een ander platform en in een andere format geplaatst kan worden. Onze specialisten helpen jou graag.

 

Hoe werken de Google sterren?

Normaal gesproken is een website in zoekmachines zichtbaar met de sitetitel en de URL. Heb je gebruik gemaakt van een meta beschrijving dan is deze in veel gevallen ook in zoekmachines zichtbaar.

Wat zijn dan rich snippets? Dit is extra informatie die je aan zoekmachines geeft. Zo kan de zoekmachine deze informatie in de zoekresultaten weergeven. Hiermee kom je de zoeker tegemoet en bepaalt deze of jouw website aansluit bij zijn zoekopdracht of doel.

Er bestaan diverse rich snippets. Wat je voornamelijk tegenkomt zijn de sterren bij een website oftewel reviews. De oranje sterretjes die bij een website in de zoekresultaten worden getoond hebben een onweerstaanbare aantrekkingskracht. Hierdoor vergroot je de kans op meer traffic naar jouw website.

‘Soms vind je een parel die je eigenlijk niet wilt delen. CustomerScope, en Anco, zouden daar wel eens eentje van kunnen zijn. Of moet ik het nu juist wel delen, dat ik zo ontzettend blij ben met het feit dat zij mij hebben geholpen met mijn nieuwe website en online marketing? Lees verder

FEDDE VERTAALT

Fedde, Directeur Eigenaar

Benieuwd naar jouw groeikansen?

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.