Merkpositionering

Succes begint bij een heldere boodschap en nadenken waarin je onderscheidend bent.
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Strategie
  6.  » Merkstrategie

Organisatie- of merkpositionering.

‘Een onderscheidend positionering van je business is de basis voor succes’

Je merk- of organisatie positionering is één van de meest invloedrijke motoren van je succes. En dus je bestaansrecht.

Succesvol worden in je marktaanpak en werken aan het oproepen van positieve gevoelens bij je doelgroep. Zowel online als in het dagelijks contact met klanten moet het duidelijk zijn waarin jij je onderscheid. Dit lukt alleen als iedereen in je bedrijf de organisatie- of merkpositionering begrijpt en toepast.

Zaak dus om dit goed uit te werken en vast te leggen. Immers zodra het beschreven is kun je het trainen, vertalen naar je online aanpak, je service vormgeven en ga zo maar door.

De componenten voor een onderscheidende positionering. 

Inventarisatie

Verkennen van jouw problematiek, de marktomgeving en sterktes en zwaktes. Ook interviewen we enkele keyfunctionarissen.

Creatieve sessie(s)

Samen met het team beleggen we een inspirerende brainstorm die de geesten losmaakt  en de organisatie beschrijft.

Uitwerking

De brainstorm wordt creatief vorm gegeven. Begeleidt met concrete aanbevelingen en advies hoe dit te implementeren.

Achtergrondinformatie bij de aanpak.

We beleggen een werksessie van 1 dag, eventueel aangevuld met extra creativiteit en/of know how. Aan de hand van het brand key model gaan we ideeën en opvattingen direct concreet uitwerken. Door met een breed team te discussiëren wordt de uitkomst breed gedragen en herkenbaar voor iedereen. Via een 8 staps model werken we uit:

R

Visie en missie van de organisatie

R

Kernwaarden beschrijven

R

Onderscheidende kracht

R

Marktaanpak en doelgroep

R

Belofte aan je klant

R

Voordelen voor de klant

Referenties:

‘In de samenwerking met Anco als voorzitter van onze inspiration board werden snel de grote lijnen uitgezet, scherp geanalyseerd wat belangrijk was en aangepakt. Daarbij werd gezorgd voor een goede werksfeer binnen het team.’
Raad voor advies Flevolands toerisme

Jan, Directeur ontwikkelingsmaatschappij Flevoland

‘Onze strategiedag met acht ondernemers, was een groot succes. Tijdens het proces werden we strak begeleid daar waar dat nodig was en kregen we vrijheid op de momenten dat we zelf vooruitgang boekten. Niet het schema en/of de planning waren leidend, maar onze doelen. Anco heeft dit heel knap opgevangen. Het resultaat van de dag was concreet en helder, en geeft een duidelijke houvast voor het vervolg.’

Ondernemerscollectief Midden Brabant

Ernst, Voorzitter

Interesse? of even vrijblijvend sparren?

 

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.