Digitale Marketingaudit

“Krijg meer grip en en -dus – meer resultaat uit je marketing”

korting marketinaudit
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Strategie
  6.  » Digitale marketing audit
20 jaar ervaring in digitale marketing
Online beheer voor +50 opdrachtgevers
Erkend partner, o.a. voor Google
Alle digitale kennis onder één dak

Digitale marketingaudit

“Onze digitale marketingaudit geeft grip op je omzetgroei uit online” 

Waarom kiezen voor onze digitale marketingaudit? Als MKB-ondernemer heb je genoeg aan je hoofd: offertes, klantprojecten en betalingen. Het is lastig om grip te krijgen op je online prestaties en écht resultaat te boeken.

Onze marketingaudit biedt je waardevolle inzichten en een direct toepasbare strategie voor groeiende online zichtbaarheid en structureel rendement.

De voordelen van onze digital marketingaudit

Z

Direct inzicht in groeikansen

Ontdekt  waar de grootste kansen om jouw omzet  structureel te verhogen.

Z

Voorsprong op concurrenten

Ontdekt waar je jouw zichtbaarheid en onderscheidend vermogen sterk kan verbeteren.

Z

Meer rendement uit je marketingbudget

Praktische adviezen om je online marketing slimmer, effectiever en kostenefficiënter in te zetten.

Z

Onafhankelijke en objectieve inzichten

Praktische verbeterpunten geven directe zicht op de output en de prestaties van je teamleden en partners.

Z

Een toekomstbestendig groeiplanance

Praktische verbeterpunten geven directe op de kwaliteit van en de prestaties van je teamleden en partners.

Officieel partner van

De succesfactoren die we tijdens de digitale marketingaudit inzichtelijk maken.

digitale marketingaudit voorbeeld

Onze audit biedt een frisse blik op jouw digitale strategie. Door data-analyse en kwalitatieve inzichten krijg je snel helderheid in je sterktes, zwaktes en groeikansen tijdens alle fasen van jouw marketing- en salesproces. 

Zo beschik je snel over praktische verbeterpunten en een concreet, kosteneffectief plan om je omzet structureel te verhogen.

Alles wordt uitgebreid vastgelegd in een rapportage. Onderstaand lichten we uitvoerig toe wat we onderzoeken, klik op de tabs.

Klik op de tabs, om meer te lezen

Hoe effectief bereik je jouw ideale klanten

Krijg helder inzicht in wie je klanten zijn, hoe ze zoeken en waar je hen kunt bereiken. Met onze doelgerichte aanpak bereik je efficiënt je doelgroep en trek je relevante bezoekers naar je bedrijf.

 

  1. Wie is de persona en Wat maakt jouw propositie uniek?
  2. Status SEO (hoe ben je zichtbaarheid online)
  3. In beeld brengen hoe de doelgroep zoekt (Uitwerken zoekwoordenonderzoek)
  4. Uitwerken van een concurrentieanalyse

Optimaliseer de klantreis voor maximaal resultaat

We breng de klantreis concreet in beeld. Hierdoor zie je direct waar je klanten afhaken én ontdek hoe je hen overtuigt in elke fase van hun koopproces. Zo bouw je aan een krachtige, klantgerichte aanpak.

 

  1. Effectiviteit van jouw content tijdens de koopreis
  2. Welke marketingkanalen (bijv. social media, e-mail, digitale platformen, Google, etc ) zijn effectief om op in te zetten?
  3. Effectiviteit en rendement in online adverteren

Maak je website tot een krachtige marketingmachine

Direct inzicht in hoe je website presteert. Ontdek verbeterpunten op het gebied van snelheid, gebruiksvriendelijkheid en technische SEO. Zet deze verbeteringen om in meer verkeer en hogere conversie.

 

  1. Performance van de website algemeen
  2. Gedragsstromen op de website
  3. Gebruiksgemak van de website
  4. CRO analyse, mogelijkheden om de aanvragen en/of aankopen te verhogen

Verhoog je omzet met bewezen optimalisaties

Krijg snel inzicht in het conversiegedrag van bezoekers en leer precies waar kansen liggen om leads beter te converteren. Concrete aanbevelingen zorgen voor directe groei van omzet en rendement.

 

  1. Effectiviteit huidige aanpak
  2. E-mailmarketing mogelijkheden
  3. Marketing automation mogelijkheden
  4. Effectiviteit opvolging prospects door sales
  5. CRM oplossingen

Creëer duurzame klantrelaties en verhoog klantwaarde

Ontdek hoe je klanten aan jouw bedrijf bindt met effectieve strategieën voor retentie en loyalty. Bouw sterke relaties op waarmee je structureel meer verdient aan bestaande klanten.

 

  1. Effectiviteit huidige aanpak
  2. Effectiviteit van de contentplanning
  3. User generated content (o.a. reviews)
  4. Loyalty of Customer Lifetime Value bevorderen, dus hoe kun je meer verdienen aan bestaande klanten.

Grip op prestaties en versterk interne kennis.

Bouw aan een data-gedreven cultuur door effectieve monitoring van je marketinginspanningen. We zorgen ervoor dat jouw team snel inzicht krijgt in prestaties en effectief kennis kan delen binnen de organisatie.

  1. Hoe maak je marketingresultaten inzichtelijk?
  2. Welke systemen worden gebruikt en is dit effectief.
  3. Hoe versterk je de interne marketingkennis?

 

Referenties

 “2,5 jaar geleden vroeg ik aan Anco van Customerscope om ons bedrijf te helpen met de online marketing. En sindsdien hebben we er zeer veel klanten bijgekregen. Doordat we continu hoog genoteerd staan in Google en Customerscope met gerichte social media campagnes (en het schrijven en posten van blogs) onze naamsbekendheid steeds meer laat groeien vinden steeds meer nieuw klanten onze trainingen.

De medewerkers van Customerscope zijn zeer professioneel en prettig in de omgang. Dus wil je je business gefundeerd laten groeien neem dan contact op met Customerscope. Een aanrader voor elke onderneming die vooruit wil.”

Martin van Bakel

Directeur Eigenaar , AED/BHV professionals

 Op een verrassende manier is mijn organisatie is beeld gebracht. Net wat ik nodig had.’

UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Dirctor UL (Working for a Safer World since 1894.)

Value for money, Anco!

Jan Bovenlander

Directeur, Booz BV

Hoe kan een marketingaudit je team helpen?

Een marketingaudit helpt je team door gezamenlijk de sterke punten, zwaktes en kansen te identificeren. Dit schept een gedeelde focus en duidelijkheid, zodat iedereen weet waar prioriteiten liggen. Met een eerlijk en actiegericht plan kun je sneller inspelen op veranderingen en structureel betere resultaten behalen, terwijl je de grip op je online prestaties versterkt.

Wat is een marketingaudit?

Een marketingaudit is een grondige, objectieve evaluatie van je marketingactiviteiten. Het samenvatten, beoordelen en analyseren van je doelen, strategieën en resultaten geeft je een helder overzicht van wat werkt en waar verbetering nodig is. Door dit regelmatig uit te voeren (minstens twee keer per jaar) en te focussen op concrete acties, creëer je een duurzaam actieplan dat je marketing scherp houdt.

Wat is het verschil tussen digital marketing en online marketing?

De twee worden nogal eens met elkaar verward, maar ze zijn erg verschillend. Online marketing is het promoten van je product of dienst door middel van online kanalen, het internet dus.

Digital marketing gebruikt alle digitale kanalen om dat te doen, dus het internet, maar ook e-mailmarketing. Digitale marketing combineert alle taktieken en technieken om leads te verkrijgen en op te volgen tot trouwe klanten. 

Wat valt er onder digitale marketing?

Digitale marketing gaat over het verbinden met jouw doelgroep, op de juiste plaats en op het juiste moment. Waar online marketing zich richt op bezoekers aantrekken naar je site, gaat digitale marketing een aanzienlijke stap verder. Het gebruikt alle digitale mogelijkheden om van webbezoekers loyale klanten te maken.

Waarom is digitale marketing zo belangrijk?

Het kan je zichtbaarheid enorm vergroten. Dankzij digitalisering, vind je je klanten steeds vaker online – op social media of aan het surfen op het internet. Dit maakt het een perfecte plek voor jouw bedrijf om zichzelf van z’n beste kant te tonen en zo nieuwe klanten aan te trekken. 

Digitale marketing gaat verder dan online marketing. Het neemt ook het optimaliseren van websites om te komen tot meer klantaanvragen en koppeling van systemen om salesmensen inzicht te geven in de marketing-propects. Zeker in hedendaagse BtB marketing kan men niet meer zonder een doordachte digitale strategie.

Wat is de beste marketing strategie?

Sommige traditionele technieken werken nog steeds goed voor lokale ondernemers, maar meestal is online marketing een effectievere manier om klanten te bereiken. Online marketing, de naam zegt het al, betekent dat je het internet gebruikt om je bedrijf te promoten en klanten te vinden. 

Welke vormen van marketing zijn er?

Afhankelijk van de doelgroep die past bij jouw product of dienst kun je kiezen voor de volgende vormen van marketing:

  • Zoekmachine-optimalisatie
  • Zoekwoordadverteren
  • Display adverteren
  • Shopping
  • E-mailmarketing
  • Socialmediamarketing
  • Affiliate marketing
  • Influencer marketing

Wat is een digitale marketing strategie?

Een digitale marketingstrategie is je actieplan om een doel te bereiken, dat een reeks online marketingactiviteiten omvat. Het richt zich op het uitleggen van het wat en het waarom achter wat je probeert te bereiken.

Vraag een voorbeeldexemplaar aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
E-mailadres*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Actievoorwaarden

Tijdelijk tarief: €995,- (normaal €1.995,-). We facturen dus €995,- ex btw.
Je profiteert van dit gereduceerde tarief onder de volgende voorwaarde:

  • De korting geldt wanneer je binnen 1 jaar na de audit besluit om  vervolgwerkzaamheden toe te kennen aan Customerscope.

  • Kies je na de audit voor verdere ondersteuning of uitvoering van verbeterpunten door Customerscope, dan blijft het actietarief van € 995,- geldig.

  • Kies je ervoor om geen vervolgtraject aan te gaan binnen een jaar, dan geldt het reguliere tarief van €1.995,- voor de uitgevoerde audit. En facturen we alsnog het restant. 

Zo krijg je direct waarde én flexibiliteit.
Je bepaalt zelf of en hoe je verdergaat, wij zorgen voor maximale impact vanaf het begin.