Een digitale marketingstrategie uitwerken.

Meer leads, meer omzet en meer klanttevredenheid.
Lees meer over de 7 voordelen
  1. Home
  2.  » 
  3. Onze dienstverlening
  4.  » 
  5. Strategie
  6.  » Digitale marketingstrategie

 Een optimale digitale marketingstrategie uitwerken. 

‘Een optimale doelgroepaanpak door een marketing- en salesfunnel’

Online gevonden worden, meer klanten werven en vasthouden wordt steeds lastiger. En heb je uiteindelijk websitebezoekers, dan weet je niet wie het zijn. Dit is waarom veel bedrijven investeren in een optimale digitale marketingstrategie. 

Een moderne digitale marketingstrategie stroomlijnt en optimaliseert alle sales, service en online marketingactiviteiten. Het goed opzetten hiervan garandeert een toename van het aantal leads, toename van de omzet, meer klantloyaliteit en afnemende acquisitiekosten.

4 stappen van het sales en marketing funnel model

De voordelen van het investeren in een digitale marketingstrategie.

R

75% meer leads uit je website

R

3X meer conversies

R

Lagere kosten per lead

R

Gericht op langdurige klantrelaties

R

Vervangt koude (dure) acquisitie

R

Optimaliseert de afstemming tussen marketing, sales en service afdelingen

R

Past volledig in de nieuwe privacy wetgeving

Hoe helpen we je groeien?

 

Samen met jouw teamleden bepalen we de behoefte. We brengen de doelgroep en markt in beeld aan de hand van ons audit model Waarom doe je wat je doet? Wat zijn je doelstellingen? Waar wil je naartoe groeien? En wat zijn de kansen en bedreigingen? Vervolgens maken we een concrete roadmap en gaan stap voor stap aan de slag met het realiseren van jouw doelstellingen.

Hoe helpen we je groeien?

 

Samen met jouw teamleden bepalen we de behoefte. We brengen de doelgroep en markt in beeld aan de hand van ons audit model. Waarom doe je wat je doet? Wat zijn je doelstellingen? Waar wil je naartoe groeien? En wat zijn de kansen en bedreigingen? Vervolgens maken we een concrete roadmap en gaan stap voor stap aan de slag met het realiseren van jouw doelstellingen.

Samen een optimale digitale marketingstrategie uitwerken.

Strategie

Op basis van interviews en onze digitale marketing-audit brengen we jouw situatie in beeld. 

Design

Zodra we jouw organisatie kennen maken we een maatwerk plan van aanpak. Wat nemen we mee. Klik hier

Support

Samen met het team aan de slag, in het tempo dat jouw organisatie financieel en operationeel aan kan. 

Download gratis: handboek voor het opzetten van een digitale marketing & salesstrategie

'In 5 stappen een digitale marketingstrategie; meer omzet, meer klanttevredenheid met minder verkoopkosten'

e-boek marketing en sales groeistrategie

.

Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe je een optimale marketing en sales aanpak opzet door het toepassen van digitale tools en tactieken. Je krijgt veel handige tools en inzichten aangereikt die je snel verder helpen.

De structuur bij het opzetten van digitale marketingstrategie

Digitale marketing gaat over het verbinden met jouw doelgroep, op de juiste plaats en op het juiste moment. Het gebruikt alle digitale mogelijkheden om van webbezoekers loyale klanten te maken. Het proces wordt als volgt opgezet:

  1. Verkeer genereren
  2. Conversie bereiken
  3. Leads opvolgen
  4. Langdurige relatie bouwen
  5. Resultaten volgen
Het sales en marketingmodel met een transparante achtergrond

Verkeer genereren

In deze fase zorgen we voor zichtbaarheid via bijvoorbeeld zoekmachine-optimalisatie (SEO)Google adverteren (SEA) en adverteren in social media. Het gaat om het ontwikkelen van die content en distributie via de juiste kanalen zodat het de doelgroep activeert.

Websitebezoek

 

Voor deze fase optimaliseren we de website / shop en/of landingspagina’s, zodat dit leidt tot een conversie. Een conversie is de status waarin de websitebezoeker en/of social media bezoeker minimaal zijn / haar e-mailadres en naam heeft achtergelaten. Het is zaak ook hiervoor content te maken en of een aantrekkelijk aanbod te hebben. We noemen dit een call-to-action.

Hiervoor koppelen we diverse monitoringinstrumenten aan de website om het gedrag zichtbaar te krijgen.

 

Leads opvolgen

Gemiddeld ligt de conversie tussen de 2% en 8% dat men ingaat op de voorgaande call-to-action. Voor hen die dat niet doen creëren we  vangnetroutes via retargeting.

De verkregen lead volgen we nu op. Dit kan bijvoorbeeld via:

  • Opvolging van telemarketing
  • Opvolging door de salesorganisatie
  • Opvolging via specifieke geautomatiseerde e-mailmarketing
  • Remarketing op eerdere website bezoekers
  • Opvolging via social media

Monitoring

Om dit proces te volgen installeren wij gratis software van Hubspot en agency tools bij onze klanten, zodat we samen de resultaten kunnen volgen en bijsturen.

Marketing, sales en service software van Hubspot.

"Succesvol klanten krijgen vraagt om inzicht"

Hubspot service provider

Voor het opvolgen van al je activiteiten adviseren wij Hubspot. Dit is beslist de betaalbaarste en meest veelzijdige Marketing, sales en services beheersoftware.

Verschenen blogberichten over digitale marketingstrategie:

Wat is marketing automation?

Wat is marketing automation?

Om succes te boeken in leads verkrijgen en efficiencyslagen te maken is marketing automation het antwoord. Zowel voor het MKB als eensmansorganisaties.

Lees meer

Meer weten over onze cases in digitale marketing?

Fitness scale up
Business case HC LIfestyle

FraaI en compleet programma met ruimte voor de specifieke kernwaarden van de onderneming. Kortom effectief maatwerk, uitgevoerd met inzicht een passie. Value for money, Anco!

Jan Bovenlander

Directeur, Booz BV

‘CustomerScope brengt een enorme expertise en ervaring mee om de omzet en klantbeleving te verbeteren en zijn bovendien zeer prettig om mee te werken.’

UL (Working for a Safer World since 1894.)

Berend, Managing Director UL

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met een optimale digitale strategie?

 

Graag informeren we je kosteloos en vrijblijvend.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.