Een nieuwe online strategie voor een Fitness scale-up
HC-Lifestyle is een snel groeiende formule gespecialiseerd in personal training, leefstijlcoaching en bootcamp. Men benaderde ons met de vraag: “ kun je ons concept in de markt zetten en ons volledig begeleiden bij het opzetten van leadgeneratie?”.
Een geweldige uitdaging, niet alleen werd onze marketingkennis aangesproken, maar ook onze passie voor het uitwerken van hun groeistrategie. Lees verder hoe we dit aangepakt hebben.
De ambitie
Op drie locaties werden personal training sessies verzorgd. De ambitie is dit te laten groeien tot tientallen locaties in Noord en Zuid Holland waar de leden onder begeleiding personal training, leefstijl coaching en andere vormen van sport ervaren.
Mike en Mitchel waren op zoek naar een marketing partner met kennis op het gebeid van sport, waarmee ze kunnen sparren en daarnaast betaalbaar is voor een startup in personal training.
Nieuwe website
Allereerst hebben we een website ontworpen en gebouwd die volledig mee kan groeien met de ambities. Veel aandacht is besteed aan de klantreis die potentiële leden op de website ervaren. Het ontwerp van de site is heel bewust gekozen; het biedt veel inspiratie en leidt effectief tot veel leads.
Veel aandacht gaat structureel uit naar het optimaliseren van de zoekmachines. Omdat er sprake is van meerdere locaties dient de site goed gevonden te worden in elke plaats waar HC-Lifestyle actief is. Dit vraagt veel handwerk en tekstoptimalisatie.
Campagnes
Goed gevonden worden en jouw doelgroep inspireren zijn de ingrediënten voor succes. Een tweede belangrijke randvoorwaarde is de beheersing van kosten. Veel adverteren is kostbaar en dit willen we voorkomen.
In Facebook, Instagram en Google ads zijn campagnes opgezet. Allen in een kleine straal om de vestiging locaties. Dit voorkomt onnodige kosten. Waar Google vooral nodig is om gevonden te worden, wordt social media ingezet om te inspireren. Leuke, actuele video’s worden gebruikt. Voor elke productgroep (bootcamp, PT voor ondernemers, afvalpakket, etc.) wordt heel gericht content aangeboden op de doelgroep. Daardoor blijven de kosten laag en realiseren we de gewenste aantallen en relevante leads. Voor het maken van video’s en foto’s maken we gebruik van de inbreng van de personal trainers en bewerken dit tot een professionele look en feel. Ook hier houden we rekening met het kostenaspect.
TIP: Een marketingconcept voor fitness ondernemers
Ons Fitness marketing totaalconcept is volledig afgestemd op de behoefte van fitness clubs, sportscholen, PT of boetiek clubs. Lees er meer over. Klik hier
Dit is volledig in Mailchimp ingericht. De leads en leden worden opgevolgd vanuit geautomatiseerde mails. We hebben voor dit platform gekozen, omdat het uitgebreide gratis functionaliteiten heeft en goed kan meegroeien met de ambities. Ook dit is een goed voorbeeld van een low budget oplossing voor in deze situatie HC-Lifestyle.
Tot slot
Het concept van Mike en Mitchel groeit sterk. De campagnes werpen hun vruchten af. We kijken vooruit en zijn continue gefocust op nieuwe, inspirerende concepten om te groeien. Zo hebben we een webshop gekoppeld aan de website en e-mailmarketing opgezet.
Wil jij hierover ook van gedachten wisselen in het kader van je eigen merk? Een brainstormsessie met CustomerScope levert je verrassende inzichten en creatieve oplossingen op.
Andere cases:
Succesvolle samenwerking tussen CustomerScope en AED Professionals
Ontdek hoe CustomerScope AED Professionals helpt met SEO, SEA en contentcreatie voor meer zichtbaarheid en aanvragen.
Hoe sales coaching en een digitale strategie Technowacht transformeert
Ontdek onze case over de digitale transformatie van technowacht. Van digitale roadmap tot HubSpot-implementatie en thought leadership,
MDP de beste posities in Google veroveren en marktgroei.
MDP had een heldere ambitie: prominente posities in Google veroveren, conversies verhogen en marktaandeel terugwinnen.