Maak kennis met de tools van Facebook en Instagram

“Maak kennis met de gratis tools om je doelgroep te bereiken en te werken aan relaties”

 

Van ontdekt worden tot de verkoop stimuleren, je vindt gratis Facebook- en Instagram-marketingtools om in contact te komen met jouw gewenste klanten. Dit blog is deel één van een serie over de mogelijkheden van Facebook en Instagram.

Ontdek in dit blog tools waarmee je je producten of services kunt delen, bedrijfsupdates kunt bieden en relaties met klanten kunt onderhouden. Bereik daarnaast mensen die interesse hebben en klaar zijn om acties te ondernemen die voor jou relevant zijn, zoals een aankoop doen, een service boeken en meer. En maak kennis met tools die zorgen dat deze mensen trouwe klanten worden. 

Tools van Facebook en Instagram om de bekendheid online te vergroten en je bedrijf onder de aandacht brengen

Wat je ook wilt bereiken op Facebook en Instagram alles begint met het opzetten van een bedrijfspagina. Waarom zou je dit willen doen?

Vestig je aanwezigheid met een Facebook-pagina.

Met een pagina kun je langdurige connecties met klanten ontwikkelen op Facebook. Krijg toegang tot belangrijke tools, deel bedrijfsgegevens, foto’s en video’s, en nodig klanten uit om rechtstreeks contact met je op te nemen. Onderstaand een voorbeeld,

Facebookpagina
Facebookpagina

Tools van Facebook en Instagram om de bekendheid online te vergroten en je bedrijf onder de aandacht brengen

Wat je ook wilt bereiken op Facebook en Instagram alles begint met het opzetten van een bedrijfspagina. Waarom zou je dit willen doen?

Vestig je aanwezigheid met een Facebook-pagina.

Met een pagina kun je langdurige connecties met klanten ontwikkelen op Facebook. Krijg toegang tot belangrijke tools, deel bedrijfsgegevens, foto’s en video’s, en nodig klanten uit om rechtstreeks contact met je op te nemen. Onderstaand een voorbeeld,

Vertel het verhaal van je bedrijf

Breng je bedrijf nog verder online via een gratis aanwezigheid waarmee mensen contact met je kunnen opnemen en meer informatie kunnen krijgen over wat je bedrijf te bieden heeft.

 

Ontwikkel je Instagram-community met een Instagram-bedrijfsaccount.

Kom in contact met een levendige community en kom mensen tegen op de plek waar ze naartoe gaan om dingen te ontdekken die ze belangrijk vinden. Vertel je bedrijfsverhaal op een visuele manier en inspireer klanten om actie te ondernemen via berichten en verhalen.  Wat heeft Instagram zoal te bieden? 

Aan de slag met je bedrijf op Instagram

Word een van de meer dan 200 miljoen bedrijfsaccounts die mensen elke dag bezoeken.

 

Realtime statistieken ontvangen

Houd je prestaties bij door middel van realtimegegevens en ontdek wat goed werkt voor je doelgroep. 

 

Contactgegevens delen

Mensen komen naar Instagram om zinvolle relaties op te bouwen met merken. Nodig ze uit om contact met je op te nemen als ze je account bezoeken. 

INstagram account
INstagram account

Aan de slag met je bedrijf op Instagram

Word een van de meer dan 200 miljoen bedrijfsaccounts die mensen elke dag bezoeken.

 

Realtime statistieken ontvangen

Houd je prestaties bij door middel van realtimegegevens en ontdek wat goed werkt voor je doelgroep. 

 

Contactgegevens delen

Mensen komen naar Instagram om zinvolle relaties op te bouwen met merken. Nodig ze uit om contact met je op te nemen als ze je account bezoeken. 

Direct verkopen op Instagram

70% van de shoppers zoekt op Instagram naar een volgende aankoop, dus het is tijd om hier een winkel te openen. Zowel Instagram als Facebook hebben een uitgebreide shopintegratie met je webshop. Maar ook zonder webshop kun je prima aan de slag om producten te verkopen.

 

In gesprek met je community

Heb interactie met mensen in berichten en verhalen, opmerkingen en privéberichten om duurzame relaties op te bouwen.

 

 

Berichten in Facebook en Instagram

Deel inhoud en start gesprekken met berichten

Berichten zijn een goede manier om updates te geven en onder de aandacht van je klanten te blijven, omdat berichten worden weergegeven op je pagina of Instagram-profiel en kunnen worden weergegeven in de nieuwsoverzichten van je fans. Gebruik afbeeldingen of video’s zodat je berichten opvallen en de aandacht trekken.

Berichten in Facebook en Instagram

Deel inhoud en start gesprekken met berichten

Berichten zijn een goede manier om updates te geven en onder de aandacht van je klanten te blijven, omdat berichten worden weergegeven op je pagina of Instagram-profiel en kunnen worden weergegeven in de nieuwsoverzichten van je fans. Gebruik afbeeldingen of video’s zodat je berichten opvallen en de aandacht trekken.

Facebook en Instagram Live

Je product of service aan klanten tonen in livevideo’s

Je kunt live gaan met je telefoon of via je computer als deze een camera heeft. Organiseer evenementen en gesprekken, toon producten of geef mensen een kijkje achter de schermen van je bedrijf.

Kom via Facebook Live in contact met mensen

Hiermee houd je contact met je klanten en communiceer je met je community. Met Facebook Live kun je eenvoudig in realtime video’s op je bedrijfspagina uitzenden om updates te delen, het verhaal van je bedrijf te vertellen en meer.

Facebook Stories en Instagram Stories

Laat zien wie je bent met leuke, boeiende verhalen

Zorg dat klanten je pagina blijven bezoeken door middel van een regelmatig aanbod van aantrekkelijke verhalen. Je kunt alledaagse werkzaamheden van je bedrijf delen, werknemers in de spotlight zetten of speciale promoties uitlichten.

 

Vertel daar waar mensen zich bevinden je verhaal met meeslepende advertenties.

Kom op alledaagse momenten in contact met mensen via Stories-advertenties.

 

Waarom vinden mensen Stories leuk?

Ze zijn meeslepend. 73% van de mensen is het ermee eens dat ze door Stories nieuwe ervaringen buiten hun dagelijkse leven kunnen opdoen.

Ze zijn authentiek. 65% van de mensen zegt dat Stories ervoor zorgt dat ze zich meer verbonden voelen met vrienden en beter op de hoogte zijn.

Ze betrekken je erbij. 57% van de mensen zegt dat Stories ervoor zorgt dat zij zich onderdeel voelen van een grotere community.

Je krijgt er niet snel genoeg van. 62% van de mensen zegt van plan te zijn Stories in de toekomst nog vaker te gaan gebruiken.

Verhalen passen ook bij wat mensen nu al doen op hun telefoon. Mensen houden hun telefoon 90% van de tijd verticaal en Stories zijn geoptimaliseerd voor een verticale weergave op volledig scherm die natuurlijk aanvoelt en waarmee mensen snel video’s en foto’s kunnen bekijken.

 

Instagram

Instagram Stories versterkt de band met de mensen en dingen die belangrijk voor je zijn. Cultuur en commercie zijn met elkaar verweven op het platform, waardoor het een geweldige plek is voor mensen om in contact te komen met merken en actie te ondernemen. Een derde van de meest bekeken Instagram-verhalen komt van bedrijven.

Hopelijk heb je veel inspiratie opgedaan na het lezen van dit blog. In het blog van volgende week besteden we aandacht aan tools om nog meer online handel te genereren. En daarnaast staan het beheren van je bedrijf en het behalen van resultaat met behulp van deze tools centraal.

Bron:

 

Handboek Facebookmarketing.

 ‘Handige tips en tools om je resultaat te verbeteren’.

 

Leestips: