Werken aan bekendheid en nieuwe opdrachtgevers werven voor Van Lier Catering in Assen

Bedrijfscatering ondernemers werken met passie, want tevreden gasten zijn het bestaansrecht van het bedrijf. Dit gevoel wil je ook online overdragen.

Sinds wij samenwerken met CustomerScope hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van CustomerScope weten als geen ander marketingbureau hoe je catering moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief.

Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

 

Van Lier Catering

De doelstellingen

Nieuwe opdrachtgevers binnenhalen, succesvolle projecten laten zien en een grotere naamsbekendheid. Dat waren de doelen van Van Lier. Wij kozen voor een gouden combi: een inbound marketingstrategie en een nieuwe website. Studio Neon is verantwoordelijk voor het design van de website, de technische invulling van de website heeft CustomerScope verzorgd.

Ook na livegang blijven ze ons ondersteunen zodat we continu up-to-date blijven. Ze mogen zich met recht een full-service marketingpartner noemen.

Nieuwe website Van Lier Catering

De aanpak

Een succesvol project valt of staat bij een goede fundering. Een digitale marketingstrategie heeft een goede basis nodig. Immers marketing en sales moet optimaal gaan samenwerken. Daarom begonnen wij, samen met het team van Van Lier, met een strategische sessie. We staken de koppen bij elkaar en haalden alle belangrijke punten naar boven. Denk aan concrete doelstellingen, unique selling points benoemen, contentbehoefte voor de doelgroep, opvolgen blogs en social media.

Welke kanalen zetten we in om de doelgroep te bereiken? En het belangrijkste: hoe maken we van de campagnes één groot succes? Belangrijke vragen met belangrijke antwoorden. Hiervoor hebben wij onze Marketing audit uitgevoerd en een digitale roadmap gemaakt. 

Zichtbaar worden in Google / Bing is essentieel (SEO) voor de campagne van Van Lier

Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitvoeren

Hoe zorg je ervoor dat potentiële opdrachtgevers de weg naar jou vinden? Da’s een goeie… Gelukkig hebben wij daarvoor alle deskundigheid in huis. Een zoekwoordenonderzoek is er één van. We duiken in de diensten, producten, concurrentie en woorden waarop de doelgroep zoekt. Vervolgens selecteren we de juiste zoektermen en verwerken deze in een optimale SEO aanpak. We bepalen welke woorden passen bij Van Lier en op welke webpagina’s deze woorden straks terugkomen. En er is een linkbuilding strategie uitgerold. SEO gaat namelijk veel verder dan termen verwerken in een tekst, lees hier waarom.

De realisatie

Tijd voor het echte werk! In de laatste fase toverden we alle plannen om tot tastbare campagnes. Hoe we dat deden? Onze SEO, social en SEA specialisten sloegen de handen ineen en ontwikkelden zoekwoord, display en performance campagnes en nieuwsbrieven. Hierbij ligt de focus op het vergroten van het bereik en de naamsbekendheid, geheel in de Van Lier huisstijl.

Het toekomstperspectief

Ook nu de website van Van Lier alive and kicking is, blijven we optimaliseren. Bijvoorbeeld door maandelijks nieuwe advertenties en nieuwsbrieven op te zetten die inspelen op de behoefte van de doelgroep. De online marketing wereld verover je niet zomaar. Gelukkig deinzen wij niet terug voor een uitdaging.

De online wereld blijft in beweging. Net als wij. En daarom blijven we samen aan de weg timmeren. Door de huidige campagnes en nieuwsbrieven continu te analyseren en optimaliseren, helpen we Van Lier in het zadel en blijven we de concurrentie voor. We tracken de optimale tijden om te posten, verbeteren hashtags, werken constant aan converterende campagnes… And many more. Op naar nog veel meer mooie projecten en resultaten voor Rijnie Trip en haar team!

Download gratis: handboek voor het opzetten van een digitale marketing & salesstrategie

‘In 5 stappen een digitale marketingstrategie; meer omzet, meer klanttevredenheid met minder verkoopkosten’

e-boek marketing en sales groeistrategie

Na het lezen van deze whitepaper weet je hoe je een optimale marketing en sales aanpak opzet door het toepassen van digitale tools en tactieken. Je krijgt veel handige tools en inzichten aangereikt die je snel verder helpen.

Leestips: