Selecteer een pagina

Case AVG-Compleet

‘Voor AVG-Compleet BV hebben wij een continue proces opgezet voor de aanwas van prospects.’

 

Voor Joris van AVG-Compleet stond het verkrijgen van een structurele stroom aan klanten uit het marketingkanaal centraal. Niet in een korte tijd veel leads aantrekken, maar een continue proces dat op de lange termijn de aanwas van prospects verzorgt.

Alvorens aan de slag te gaan hebben wij onze marketingaudit uitgevoerd. Hiermee kregen we inzicht in de concurrentie, het zoekgedrag van de doelgroep, de contentbehoefte, de zwaktes van de website in het kader van het werven van leads en nog veel meer.

In het vinden van de juiste strategie voor AVG-Compleet hebben we de gehele marketingaanpak geautomatiseerd. De aanpak is erop gericht de doelgroep te voorzien van relevante content die ingaat op het oplossen van de problemen die de doelgroep ervaart rondom de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Lees verder hoe we dit opgezet hebben.

 

Een goede basis om in contact te komen met de websitebezoeker van AVG-Compleet

De website is het strategische punt waar de bezoeker verleidt wordt tot het downloaden van waardevolle content. Door het downloaden kunnen we de marketing-lead opvolgen met aanvullende content via e-mailmarketing, social media- en online adverteren. Alles is erop gericht een relatie te bouwen met de potentiële klant/lead zodat bij degene de belangstelling voor jouw dienstverlening groeit.

Hiervoor hebben we bij AVG-Compleet diverse digitale toepassingen gebruikt zoals:

  • De WordPress website voorzien van een Woo-commerce webshop,
  • E-mailmarketing,
  • Blog omgeving die geoptimaliseerd is om bezoekers te enthousiasmeren om e-boeken en cursussen te downloaden.
  • En we hebben een CRM-oplossing gekoppeld voor het opvolgen van de prospects.

Het aantrekken van de doelgroep van AVG-Compleet

Hoe bereiken we de doelgroep met een beperkt advertentiebudget? Uit de analyse bleek dat gevonden worden in zoekmachines voor AVG-Compleet het allerbelangrijkste middel is. De doelgroep wordt door voldoende prikkels geactiveerd waardoor adverteren in social media om aandacht te krijgen voor de propositie minder noodzakelijk is. We zien dat zoekmachines de belangrijkste plek zijn om te zoeken naar informatie en/of oplossingen.

Nieuwe website voor Fedde Vertaalt

Met behulp van een zoekwoordanalyse en SEO audit hebben we de pagina’s geoptimaliseerd. Al vrij snel resulteerde dit, met behulp van een aantal key-woorden, in een plek binnen de top 4. Daarnaast zijn we gaan adverteren in Google op zoekwoorden. Het budget bedroeg € 175,00 per maand en dus hebben we heel kritisch de zoekwoord campagne geoptimaliseerd en dure woorden vermeden.

Verder is er ingezet op strategisch bloggen. Dat betekent bloggen op basis van de zoekwoorden  waarop veel traffic plaats vindt. Het primaire doel achter het bloggen is zichtbaar worden en de doelgroep écht het gevoel geven dat we ze willen helpen. Hiervoor is een heel arsenaal aan e-boeken en checklist gemaakt. Allen gratis.

 

Geautomatiseerd verzenden van E-mails

Een belangrijke bijdrage aan het verkrijgen van klanten wordt geleverd vanuit de e-mailmarketing. Zodra een potentiële websitebezoeker iets download van de website worden geautomatiseerde e-mails verzonden, waarmee we bouwen aan een langdurige relatie. De lezer krijgt relevante content die écht ingaat op vraagstukken en tools maar waarmee ook ideeën en oplossingen worden aangereikt.

Met behulp van het gekoppelde CRM krijgen we zicht op de klantcontactmomenten en kan de prospect ook opgevolgd worden vanuit sales.

 

Resultaten voor AVG-Compleet:

We zijn gestart met een advertentiebudget van €175,00 per maand en maandelijkse SEO-opvolging. Vanaf de start bereikten we hiermee en conversiescore van 10% (15 leads per maand en 2 nieuwe klanten). Inmiddels is de aanpak verder geoptimaliseerd en bereiken we aanzienlijk betere resultaten. En nog steeds met een beperkt budget.

Gratis whitepaper: digitale marketing

Gratis Eboek digitale marketing

 

Meer leads, meer sales en meer klantloyaliteit door een optimale digitale aanpak.

Een nuttig handboek voor directies die zoeken naar kansen. Er zijn veel mogelijkheden en trends om te profiteren van digitale marketing. Maar hoe zet je dit optimaal in? Dit handboek reikt een plan aan en staat boordevol tips en achtergronden. Een aanrader!

Leestips: