Een explosieve groei door Facebook adverteren

Het Instituut Voor Preventie en Gezondheid heeft haar dienstverlening gericht op het helpen van mensen zo lang mogelijk te laten genieten van een goede gezondheid. Zo bieden ze onderzoeken en checks aan op allerlei gezondheidsgebieden. Een daarvan is het Nationale Huidkankeronderzoek.

Wij werden gevraagd een goede promotiestrategie via Facebook op te zetten voor diverse onderzoeken. De organisatie verkeerd bij de start van de samenwerking in de startup fase en had dringend behoefte aan snelle groei.

De strategie

Via Facebook wordt de doelgroep geattendeerd op de onderzoeken, controle mogelijkheden en check-ups. Facebook is het voornaamste kanaal om te werken aan zichtbaarheid en het verkrijgen van geïnteresseerden om zicht te laten controleren.

 

De aanpak:

Allereerst hebben we de facebook businessmanager opgezet. Hierdoor hebben we alle data en campagnes gecentraliseerd en kunnen we zeer specifiek advertenties maken. 

 Omdat er voor meerdere diensten geadverteerd wordt, hebben we bij het opzetten van de advertentiestructuur hiermee rekening gehouden. Voor alle diensten werken we met dynamische adverteren. Hierdoor zijn we in staat een breed palet aan advertenties te tonen. Dit omdat iedere Facebook en of Instagram gebruiker andere interesses heeft en daar andere visualisaties geprikkeld wordt. Voorts doen we dit ook om elke advertentie te optimaliseren voor de verschillen de formaten. Zo vraag een story in Facebook of Instagram om een ander formaat en opmaak dan een regulier smartphone formaat of voor het partner netwerk.

Ook zetten we in op remarketing. Hierbij wordt de bezoeker van de website verrast met aangename content op het gebied van het werken aan een goede gezondheid  op Facebook.

Voorbeelden van de campagnes

De resultaten

Uiteraard zijn de resultaten die je kunt behalen op Facebook afhankelijk van het aanbod. Maar in het geval van het Instituut voor Preventie en Gezondheid waren wij ook verrast. Het heeft beslist geleidt tot een explosieve groei. Gemiddeld behalen we 21% conversie. Dus bezoekers die op de website komen en ingaan op het aanbod. Een paginaweergave aan iemand die op de advertentie reageert kost slechts € 0,75. We zijn best trots op de resultaten.

Wekelijks controleren we handmatig alle campagnes en ook hebben we regelmatig contact met ondersteuning van Facebook om de laatste trends toe passen.

In onze aanpak sturen we altijd op de beste ROAS voor onze klanten. Dit staat voor Return on Advertising Spend. En betekend zoveel als het beste resultaat behalen tegen vooraf bepaalde kosten voor het doel van de campagne. Hiervoor stellen we vast wat de gewenste aantal nieuwe klanten moet worden en rekenen terug wat hiervoor nodig is.

Handboek Facebookmarketing.

 ‘Handige tips en tools om je resultaat te verbeteren’.

 

Leestips: